Utlysning av forskningsmedel – våga ta klivet

Det finns många möjligheter att utvecklas i jobbet. En är att forska. Det gynnar både dig, det aktuella fältet du vill forska inom och Region Gävleborgs möjligheter att rekrytera och behålla personal. Det finns flera olika sorters forskningsmedel att söka. Aktuell utlysningsperiod är 1 maj–3 juni 2024.

Du som är tillsvidareanställd inom Region Gävleborg, Folktandvården Gävleborg eller en hälso- och sjukvårdsverksamhet som har ett avtalsbaserat samarbete med Region Gävleborg kan ansöka om

• finansiering för forskarutbildning
  • forskningstid i tjänst (för disputerade)
  • medel för ett avgränsat forsknings- och utvecklingsprojekt.

Ansökningsperioden är i år 1 maj–3 juni 14.00. Ansökningsprocessen sker i systemet Researchweb. Läs gärna mer på Forskningsfinansiering.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta cfug@regiongavleborg.se. Det gäller oavsett om det gäller konkreta frågor om ansökningsverktyget eller hur det är att forska, om du vill bolla en idé eller om du är osäker på om det här verkligen är något för dig. Gör det. Våga klivet.

Det här kan du få hjälp med:

• Råd och stöd i frågor kring ansökningar, forskningsmedel och etikprövningar.
  • Handledning i forskning- och utvecklingsprojekt.
  • Undervisning i forskningsmetodik.
  • Bokningsbara datorer med anpassade program.