Support
IT-support har öppet måndag - fredag 7.30-16.30.
Du måste ange ditt användar-id och kostnadsställe vid kontakt med IT-support.
Om det är bråttom - ring
Telefonnummer till IT-support 026-15 30 00.
Du kan få snabbare hjälp om du ringer (istället för att skickar e-post). När du ringer kan du knappa in ditt telefonnummer för att bli uppringd eller vänta kvar i telefonen.
Om det inte är bråttom - e-posta
Lämna så utförliga uppgifter som möjligt för att få ett snabbare utförande. Ange datornamn och eventuella felmeddelanden.
Skicka inte vidarebefordrade mejlkonversationer, supporten behöver en klar beskrivning i ärendetexten av vad du vill ha hjälp med.
Inkludera alltid ett telefonnummer där du kan nås.
Kostnadsfri felanmälan - debitering för projekt och uppdrag
Felanmälan till IT-supporten är kostnadsfri (gäller Region Gävleborgs interna ärenden och de som har avtal med IT-support).
Löpande debitering görs för projekt och uppdrag, exempelvis vid införanden av nya system eller tillgång till tekniker för specifika uppdrag som beställs av verksamheten.
IT-support utanför kontorstid
Om du behöver hjälp med ärenden efter kontorstid som ej kan vänta till nästkommande vardag, ring vår beredskapslinje på (026-2) 784 41.