Vikarierande HR-administratör till visstidsbemanningen
Visstidsbemanningen är en del av avdelningen Rekrytering och Bemanning inom HR-förvaltningen. Vi stödjer verksamheter över hela regionen med rekrytering, onboarding och tillsättning av vikarier. Vi ansvarar för att vikarier får introduktion och utbildning, att de utvecklas vidare och att arbetet följs upp. Vi har ett nära samarbete med verksamheterna, både i det dagliga arbetet med att tillsätta beställningar men även i syfte att följa upp och att proaktivt säkerställa en hållbar bemanningsplanering. Inom avdelningen finns förutom visstidsbemanningen även enheten för inhyrd bemanning samt rekryteringsenheten.
Nu söker vi en vikarie för ett kortare uppdrag - kom och gör skillnad tillsammans med oss!
Arbetsuppgifter
Som HR-administratör hos oss blir du en viktig del i att vara ett stöd i den dagliga bemanningen. Vårt uppdrag är att stödja Region Gävleborg och framförallt hälso- och sjukvårdens verksamheter med att tillhandahålla timanställda vikarier såsom undersköterskor, servicemedarbetare och sjuksköterskor, för att täcka kortsiktiga behov. I tjänsten ingår det i snitt två helgpass under en 9 veckors period. På vardagarna är arbetstiden schemalagd antingen 6.30-15.00 eller 8.00-16.30.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
• bemanna vår support för inkommande ärenden både via telefon och mejl
• nära och daglig kontakt med verksamheterna och våra medarbetare
• hantera inkomna bemanningsbeställningar i Time Care Pool och matcha vikarier mot verksamheternas behov
• administrativa uppgifter kopplat till vikariehantering.
Hos oss får du
• vara del av en engagerad arbetsgrupp med ett bra och nära samarbete med övriga professioner
• vara en viktig kugge i att lösa bemanningsutmaningarna inom hälso- och sjukvården
• bra insyn och kunskap om grundläggande HR-arbete
• möjlighet till flexibelt arbete.
Vi bryr oss om dig som medarbetare och erbjuder förmåner som skapar trygghet, hälsa och utveckling oavsett var du befinner dig i livet. Läs mer här:
https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/
Kvalifikationer
Vi söker dig som är självgående och flexibel, med förmågan att snabbt anpassa dig när förutsättningarna ändras. Rollen kräver att du kan växla mellan olika arbetsuppgifter, prioritera om vid behov och samtidigt behålla en tydlig struktur i ditt arbete. Vidare har du lätt för att samarbeta med andra och trivs i en roll där du får ge stöd och service.
För att lyckas i rollen ska du ha
• erfarenhet av kundservice, gärna kundtjänst med telefon som verktyg
• erfarenhet av administrativt arbete
• erfarenhet av att arbeta i IT-verktyg och digitala stödsystem.
För den här tjänsten är det meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med personalhantering.
Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen behöver du inte skicka in något personligt brev då vi istället använder oss av urvalsfrågor. Detta för att vi vill lägga fokus på din erfarenhet och kompetens, vilket bidrar till en mer effektiv och rättvis rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att läsa dina svar!
v.31 urvalsarbete
v.32 intervjuer
Välkommen med din ansökan!
Anställning
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
Omfattning: Heltid
Antal platser: 1
Ansökan
Arbetgivarens referensnummer: RS 2025/1713
Senaste ansökningsdatum: 2025-07-27 23:59:59
Övrigt
Kontaktperson(er)
Linda Schönning, Avdelningschef
Tel: 026-15 52 82
Email: linda.schonning@regiongavleborg.se
Fackliga företrädare
Tord Fredriksen, Vision
Tel: 026-65 02 66
Email: tord.fredriksen@regiongavleborg.se