Kundinformatör till X-trafik

Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften.

X-trafik ansvarar för att utveckla och samordna kollektivtrafiken i Region Gävleborg, för så många människor som möjligt och för att skapa en hållbar framtid. Avdelningen består av fem enheter. Enheten kund och försäljning har som främsta uppdrag att få fler människor att resa med kollektivtrafiken genom att förändra personers beteende. Inom enheten arbetar 18 engagerade medarbetare med kundservice, kommunikation, utveckling av köpkanaler, biljettadministration samt biljettkontroll.

Nu söker vi en driven kundinformatör till vårt kundcenter i Gävle. Kom och gör skillnad tillsammans med oss!

Arbetsuppgifter

Som kundinformatör är ingen dag den andra lik, du är X-trafiks ansikte utåt och blir en viktig kugge i vårt kundserviceteam. Du kommer arbeta med att vägleda, hjälpa och informera kunder i frågor som rör resor, trafik och biljetter. Vi befinner oss på en spännande resa där vi ständigt utvecklas i takt med samhället och hjälper våra kunder att navigera i den digitala utvecklingen.

Som kundinformatör hos oss kommer du bland annat att
• kartlägga kundens behov och föreslå anpassade lösningar samt vara behjälplig med att lotsa kunden genom nya möjligheter avseende reseplanering, biljettköp och digitala kanaler
• hantera alla förekommande frågor, såsom önskemål, synpunkter, förbättringsförslag och reklamationer
• hantera övrig administration, dokumentation samt hantering av hittegods.

Kundservice har öppet måndag till fredag mellan klockan 08.00-18.00 samt lördag klockan 10.0014.00, arbetstiden varierar där emellan.

Hos oss får du
• en omväxlande och rolig vardag där du dagligen gör spännande möten som gör skillnad
• ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, där du medverkar till ett hållbart samhälle
• arbeta i ett sammansvetsat team med god sammanhållning, här stöttar och hjälper vi varandra.

Vi är mån om dig som medarbetare och vi arbetar därför aktivt med riktade friskvårdsinsatser för att främja en hälsosam livsstil. Läs mer om våra förmåner på Region Gävleborgs hemsida!
https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/

Kvalifikationer

Vi söker dig som arbetar effektivt och kan samarbeta bra med andra människor. Du har intresse och ett driv att hjälpa kunder och du strävar alltid efter att ge det lilla extra för att uppnå målet, 100% nöjda kunder. Du har förmåga att kunna växla fokus mellan olika arbetsuppgifter. Vidare ser vi att du kan att ta välgrundade beslut utifrån relevant fakta och tillgängliga resurser.

I rollen som kundinformatör ska du ha
• slutfört gymnasial utbildning
• erfarenhet av kvalificerat kundservicearbete i direktkontakt med kund
• goda datakunskaper och kan lätt sätta dig in i tekniska system
• kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

För den här tjänsten är det meriterande om du har kunskap i flera språk.

Tycker du arbetet låter spännande? Välkommen med din ansökan.

Sök tjänsten

Anställning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Deltid

Antal platser: 1

Ansökan

Arbetgivarens referensnummer: RS 2024/2366

Senaste ansökningsdatum: 2024-10-01 23:59:59

Övrigt

Kontaktperson(er)

Therese Nilsson, enhetschef
Tel: 070-3403557
Email: therese.nilsson@regiongavleborg.se

Fackliga företrädare

John Wendler, Vision
Tel: 0270-741 16
Email: john.wendler@regiongavleborg.se