Administratör/koordinator till journalutlämningen

Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften.

På enheten journalutlämning behöver vi nu förstärka upp bemanningen på vårt kontor i Gävle. Vill du vara med kring teamet som bygger upp framtidens Journalutlämning? Vi söker dig som vill vara delaktig i utvecklingen av Region Gävleborgs journalutlämningsprocess. Vårt uppdrag är regionsövergripande och fokus ligger alltid på kunden.

Arbetsuppgifter

I rollen som administratör/koordinator på journalutlämningen erbjuder vi dig ett omväxlande och stimulerande arbete med många kontakter inom och utom Region Gävleborg. Du kommer att serva verksamheter inom Region Gävleborg genom inhämtning av efterfrågade journaluppgifter i de olika journalsystemen. Arbetet innefattar utlämning av patientjournaler för privatpersoner, andra vårdgivare, försäkringsbolag och olika myndigheter. Du kommer hantera hela processen vid begäran om journalutlämnande, från mottagande av begäran till sekretessprövning och utlämnande. Tjänsten innebär många kundkontakter där kunden är i fokus.

Som administratör/koordinator hos oss kommer du bland annat att arbeta med
• handläggning av journalhandlingar via rekvisitioner
• hantering av förfrågningar via TeleQ och 1177 E-tjänst
• sekretessprövning
• posthantering.

Hos oss får du
• varierande arbetsuppgifter
• ett meningsfullt och utvecklande arbete
• möjlighet att vara en del i att utforma framtidens journalutlämning
• trevliga och kompetenta kollegor.

Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/

Kvalifikationer

Vi söker dig som har ett flexibelt tankesätt och en positiv inställning till problemlösning. Du är lyhörd och empatisk, och för att lyckas i rollen ser vi att du är serviceinriktad och engagerad. Arbetet kommer ställa krav på att du kan arbeta självständigt och har en god planeringsförmåga men även att du fungerar bra i grupp. Då arbetet innebär hantering av patientjournaler ställs höga krav på ordningssinne och noggrannhet.

I rollen som administratör/koordinator ska du ha
• formell och reell medicinsk sekreterarkompetens eller annan utbildning/kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• kunskap inom patientsäkerhetsområdet samt offentlighets- och sekretesslagstiftning
• erfarenhet av administrativt arbete
• goda kunskaper i det svenska språket och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift
• vana av att arbeta med olika IT-stöd.

För den här tjänsten är det meriterande om du har arbetat med journalutlämning tidigare. Vi ställer höga krav på personliga egenskaper och lämplighet.

Sök tjänsten

Anställning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: Snarast enligt överenskommelse

Antal platser: 2

Ansökan

Arbetgivarens referensnummer: RS 2024/2648

Senaste ansökningsdatum: 2024-11-04 23:59:59

Övrigt

Kontaktperson(er)

Sami Engstrand, enhetschef
Tel: 076-763 14 65
Email: sami.engstrand@regiongavleborg.se

Fackliga företrädare

Tord Fredriksen, Vision
Tel: 072-205 67 36
Email: tord.fredriksen@regiongavleborg.se