Hela Hudik dansar återuppstår i Hudiksvalls kommun!

Den 20-29 april återuppstår Hela Hudik dansar i Hudiksvalls kommun! I över en vecka firas dansen runt om i kommunen genom föreställningar, workshops, fortbildning och offentliga flashmobs. Under veckan är Kultur Gävleborg med och bland annat samarrangerar Knacka på workshop, workshop för verksamma, Dansungdomskompaniet Gävleborgs månadsträff samt den avslutande offentliga föreställningen Festen som är på turné med Dansnät Sverige och spelar på Kulturhuset Hudiksvall på självaste dansens dag.

Förutom detta arrangeras den offentliga kostnadsfria workshopen med Theresa Gustavsson. Julle United öppnar upp sina lokaler och tillsammans ger vi barn, unga och vuxna chansen att testa på att dansa för den etablerade dansaren, koreografen och pedagogen Theresa Gustavsson i stilarna hiphop, popping, locking och house.

Läs mer om dansworkshopen och anmäl dig senast 24 april

Hela Hudik dansar är ett samarbete mellan flera aktörer; kommun, föreningsliv, studieförbund, teaterförening, region mfl. Tillsammans vill vi sprida dansglädje och dansengagemang i samband med firandet av den nationella dansens dag den 29 april!